Palstaviljely

IMG_4376

Naatitko naateista ja muusta vihreästä? Pilpan perinnemaisemassa voit harrastaa satoisaa hyötyliikuntaa. Olitpa vaalea- tai viherpeukaloinen, viljelykavereilta voit saada neuvoja, mitkä sataa laariisi pitkin kesää.

Tutustu yhdistyksen palstaviljelysääntöihin (PDF).

Vuokrapalstat

Jäsenenä voit vuokrata Pilpasta viljelypalstan ja kasvattaa siellä omat kasvikset ja juurekset.

Pilpassa on hyvin varusteltu työkaluvarasto ja taukotupa (keittiö) kaikkien palstaviljelijöiden käytössä. Ja tietysti laavut ja uimaranta vieressä ja käytettävissä.

Viljelyn jatkamisesta tulee ilmoittaa palstavastaavalle vuosittain 15.4. mennessä.
Palstasta on maksettava Puijon Ladun hallituksen määrittelemä vuosittainen palstamaksu, nyt 20 €/palsta, 15.4. mennessä.

Palstaviljelyasioista saat lisätietoa  palstavastaavalta, joka kuuluu majatoimikuntaan.

Yhdessäviljely

Pilpan yhdessäviljelijät ovat myös Puijon Ladun jäseniä ja viljelevät noin kymmenen ruokakunnan kesken monipuolista luomusatoa Pilpan pellolla, iloksi ja hyödyksi. Toiminta alkoi kesällä 2015.

Jos kasvimaalla yhdessä touhuaminen ja kavereiden kanssa uuden oppiminen houkuttaa, olet mahdollinen yhdessäviljelijä. Opitaan porukassa luomuviljelyä, hyvinvoivan maan hoitamista, viherkatteiden käyttöä, monia uusia kasvilajeja ja vinkataan toisillemme herkullisen sadon käyttötapoja. Talkoilla tehden peltotyöt etenevät ja mieli kirkastuu.

Yhdessäviljelijöiden on maksettava Puijon Ladun hallituksen määrittelemä vuosittainen palstamaksu, nyt 20 €/ruokakunta, 15.4. mennessä.

Mikäli yhdessäviljely kiinnostaa, kysy lisää yhteyshenkilöiltä : Pirjo Partanen, puh. 044 325 4206, pirjo.partanen(at)hotmail.com ja Annu Koistinen, puh. 044 364 8393, koistinenannu(at)gmail.com.